אולי תרצו לקרוא גם....

פיתרון לקרטוזיס פילאריס? סבון של קמדיס

 לקח קצת זמן אבל גם זה הגיע ולאט לאט אני חוזרת לשתף תכנים כי זה פשוט לנפש 😊 ג'ל לניקוי פנים לעור שמן הנוטה לפצעונים CLEAR של Kamedis  קיבלתי את המוצר לסקירה(אני פניתי ויזמתי) שבוע לפני 7.10 הארור והכל התהפך ובכלל לא יכלתי לגשת למוצר וזה הגיוני. עבר זמן ועכשיו אני מרגישה טוב לשתף נתחיל מקצת הקדמה. אני מתמודדת עם קרטוזיס פילאריס. חפשו בגוגל להבין בהרחבה ובקיצור זה פשוט נקודות כאלה בעור סטרובר סקין וכל התיאורים האלה שזה לא מסוכן וכזה אבל זה פשוט לא נוח ונעים לי באופן אישי. עבורי זה תחת רפואו וכאן אני לא שומרת על נטול אכזריות אז ניסיתי סבון מסויים שעבד די טוב אבל רק בידיים ועוד מקום וברגליים לא ממש. טוב סיימתע אותו וחיפשתי אופציה ממותג שלא מנסה על בע"ח וראיתי המלצה על המוצר הזה. העיקרון כאן זה שהמוצר מכיל חומצה סליצילית 2% שזה גבוה במידה הטובה ושזה הרכיב העיקרי שהיה לי גם בסבון הקודם שעזר לי חלקית אז אמרתי העיקרון כאן זהה בנוסף ראיתי בביקורת שהסבון הזה של קמדיס לא מייבש את העור משהו שהוא חשוב כי כשיוצרים ניקוי עמוק לעור במקרים כשצריך חשוב שהעור גם לא יתייבש כי אם הוא מתייבש זה יו

כותנה - סקירת מוצרים

לפני חודש פלוס קיבלתי לסקירה(יזמתי אותה) מהמותג כותנה תחתון 100% כותנה ותחבושת/תחתונית יומיומית.
המותג כותנה הוא כחול לבן ועוסק בייצור חלופות אקולוגיות לווסת החודשית וגם לתחתונית היומית הרגילה שלנו. הכל מכותנה 100% אורגנית בנוסף, יש למותג גם תחתונים מכותנה מלאה, בגדים מכותנה מלאה לילדים ועוד ועוד דברים בסגנון. העיקרון של המותג הזה זה הכותנה, כפי שניתן להסיק מהשם והאמת שזה בהרבה יותר בריא וטוב לגוף שלנו בגלל זה נורא הסתקרנתי לגבי זה. בעלת המותג, אלונה ג'ימילי מייצרת בעצמה את כל המוצרים מה שהופך את זה למאוד מיוחד ושונה מייצור תעשייתי.


כותנה אורגנית מאוד בריאה לגוף שלנו, לאיזון הפנימי של המערכת ומאוד תורמות ועוזרות להתחבר לגוף הנשי שלנו כי זה הדבר הכי טוב שאת יכולה לתת לעצמך.

יתרונות תחבושות רב פעמיות:
הן נעימות יותר, נושמות יותר: תחבושות בד נעימות למגע, תחושה רכה לעומת החומרים שמהם מיוצרות התחבושות התעשייתיות, התחבושת עצמה עשויה בד כותנה נושם ,אינה אטומה בדבק אלא מתחברת לתחתון בלחצניות כך שפריחות , דלקות , גרודים וריח רע נמנעים.

הן אקולוגיות / ידידותיות לסביבה:  בארה"ב בלבד מושלכים מעל 20 מיליארד תחבושות וטמפונים חד פעמיים בשנה (יותר מחיתולים חד פעמיים) כאשר חלק גדול מהם מגיע לים דרך מערכות הביוב.

הן בריאות יותר: יש נשים שעברו לתחבושות בד מדווחות על הפסקת תופעות כמו: דלקות בנרתיק, ובדרכי המין והשתן, הפסקת פטריות חוזרות ונשנות, ריח רע גירודים ועוד.

ספיגה: לתחבושות הבד יכולת ספיגה גבוהה מאוד, מתאימות גם לנשים עם דימום כבד ולאחר לידה. התחבושות מכותנה אורגנית מיוצרות מבד שלא עבר ריסוס צביעה בכימיקלים, או הלבנה ולכן כושר הספיגה שלהן הוא רב.

*ריח: עם המעבר לשימוש בתחבושות בד נשים מופתעות מכך שלדם יש ריח עדין והוא אינו מסריח כפי שהן מכירות מהתחבושות והטמפונים התעשייתים. הדם בתחבושות החד פעמיות מריח רע בגלל ההתחמצנות של הדם עם החומרים שמהם עשויה התחבושות והדבק שבתחבושת האוטם את המקום.
וכמובן, שהן חסכוניות יותר, וב ה ר ב ה :תחבושות רב פעמיות טובות לשימוש חוזר בן כמה שנים אחת הסיבות לכך היא שהכותנה לא עברה ריסוס וצביעה.

רכישה חד פעמית אינה יקרה, וההשקעה משתלמת וחוזרת לאחר כמה חודשים. לעומת רכישה חודשית של מוצרים חד פעמיים, לאורך כל זמן פוריות האישה, כ – 30 שנה.

יתרונות הכותנה האורגנית:
תחבושות רב פעמיות, כפי שכולנו יודעות, הן בחירה אקולוגית, בריאותית וכלכלית שנשים עושות עבור עצמן, במטרה להשתחרר מעול התחבושות הרגילות.
אבל, בשנים האחרונות, יחד עם הרבה מודעות מבורכת של היגיינה רב פעמית, צצות כמו פטריות אחרי הגשם, תחתוניות שאינן כלל נכללות בקטגוריות תחתוניות בריאות ואורגניות.
למעשה, נמכרות תחתוניות בייצור סיני זול, עם בדים שנצבעו בכימיקלים , הייצור מזהם את הסביבה ובעיקר מתבצע סחר שאינו הוגן במדינות עולם שלישית.
מה שהפתיע אותי בשיחה, שהרבה נשים שכביכול "עברו" לתחתוניות רב פעמיות מתוך כוונה חיובית, חוות דלקות, פטריות, וגרד ופשוט זונחות את הרעיון של היגיינה רב פעמית מבלי להבין שהן רכשו מוצר שמזיק להן.
אז מה כן נחפש בתחתוניות רב פעמיות -

1. הכי חשוב - אישור GOTS , מה למעשה עומד מאחוריו,
כותנה אורגנית עם אישור גוטס הינה כותנה שעומדת בסטנדרטים מחמירים:
חומרי הגלם שלהם גדלים ללא כימיקלים הידועים כמזיקים לאדמה, לאדם ולבעלי החיים, אינם מהונדסים גנטית, ואינם כוללים חומרים הידועים או החשודים כאלרגנים, הצבעים חייבים להיות בטוחים לשימוש.
צרכן מודע דורש מוצרים לא רק שלא פגעו באנשים אלא שלא פגעו בסביבה, תעשיית הכותנה צורכת כמות גדולה של כימיקלים לתהליכי גימור הבד, אשר נפלטים בשפכים ומזהמים את הסביבה, יחד עם מתכות כבדות, שמני סיכה וחומרים מזהמים אחרים, בנוסף קיים חשש גדול מהמלחים הנפלטים, ומשמשים כמי השקייה בחקלאות ועלולים לפגוע בגידולים.
בעקבות משבר הטקסטיל בארץ רבים מהמפעלים עוזבים את הארץ לטובת מדינות מתפתחות, הבעיה הסביבתית אינה נפתרת רק משנה מקום (ושם גם ניתן להשתמש בכוח עבודה זול)

2. מוצר מוסרי - צרכנים רבים הבינו שהם מעדיפים לקנות מוצרים שלא יוצרו ע"י ילדים, ומוצרים שעל הייצור שלהם שולם שכר רעב.
כשאת קונה מוצר מבד אורגני מאושר את יודעת שגידול וייצור הבד נעשו בפיקוח על קריטריונים חברתיים שאינם כוללים ניצול של בני אדם.

3. חומרי צבע - העור נמצא במגע מתמיד עם חומרים רעילים שנמצאים בבד מתהליך הייצור, אצל –אלרגיות רובנו העור בהסתגלות מתמשכת של הגוף, שמחליש את הגוף, אבל אצל רובנו לא נדע ולא לא נקשר את זה לכימיקלים המצויים בבד, חלק מהאנשים יפתחו תגובה אלרגית, רוב האנשיםידעו לקשר את זה לבד, כמו שהרבה נשים לא מקשרות את האלרגיה שיש להן לתחבושות חד פעמיות, עד שהן שומעות על האפשרות ומפסיקות להשתמש.

מידע נוסף על הסכנות שבשימוש במוצרים התעשייתים ניתן לקרוא באינטרנט ובספרים. בנוסף הדבק שנצמד לתחתונים והשכבה התחתונה של התחבושת אוטמים  את המקום המזיע ביותר בגוף האישה.

בגידול הכותנה  המשמשת לייצור תחבושות חד פעמיות משתמשים בחומרי הדברה רעילים ובכימיקלים (רבע מחומרי ההדברה בעולם משמשים להדברת כותנה קונבנציונאלית  ועיבודה כרוך בלא פחות מ- 8000 כימיקלים), לתחבושות מוסיפים גם בשמים.


באתר יש כתבות ומאמרים בנושא וגם שאלות נפוצות ועוד שפע מידע למי שרוצה לצלול ולחקור את הנושא.
יש עוד הרבה מידע ולטעמי להעמיס את כולו כאן זה יותר מדי אז הכנסתי את מה שנראה לי שהכי חשוב שתדעו ותמשיכו לחקור באתר במידה ותרצו ☺


קיבלתי תחתון 100% כותנה ותחתונית יומיומית(לא לווסת). בכוונה לא צילמתי מה שיש לי בבית כי זה לא נראה טוב בצילום, זה מוזר ואני מאוד מעדיפה לא לחשוף בפומבי את ההלבשה התחתונה שלי. אז קבלו תמונה מהאתר והתחתון אצלי זהה לתמונה ☺

פעם ראשונה מנסה 100% כותנה וזה הייתה חוויה מעניינת. לצערי, אני מעט שמנמנה, רק קצת 😎 והתחתון עלה עליי, L התאים לי מעולה רק שהגזרה קצת נמוכה...לא באמת נמוכה זה אני הבעייתית שהגוף שלי לא קרש חיתוך ועדיין, זה לא מנע מימני להשתמש ולהנות והחוויה הכללית היא חיובית, זה נעים ונוח ולא מציק, מגרד ועוד ועוד. זה ממש נעים. מצד שני, אחרי כביסה זה מתכווץ ואז בלבישה זה מקבל את הצורה של הגוף ויכול טיפה להתרחב אבל לא ברמה שנופל מהגוף.

לסיכום - מי שמחפשת תחתונים מהסוג הזה כנראה תתחבר, גם אני התחברתי אבל אני מחובבות הגזרה המלאה הזו שמגיעה כמעט עד הפופיק וסטייל חגורת בטן שתופס הכל וזה פחות כזה אלא גזרה רגילה אבל זה כבר העדפות אישיות ואם לדבר על המוצר עצמו - הוא מעולה ☺

התחתונית היומיומית - איזו מאמי! קודם כל, יצא לי לשמוע ביקורות לכאן ולכאן אבל אני ממש אהבתי, זה כ"כ נוח ונעים שלא מרגישים שזה שם והבד כ"כ רך ונעים וגמיש ובאמת כותנה מוסיפה הרבה בייחוד כשזה 100%.
גם הצורה הקטנה התאימה לי מושלם כי גם כשצרכתי בעבר תחתונית חד פעמית תמיד רכשתי את הגודל הכי קטן כי.. זה הכי התאים לי 😰 קחו בחשבון שלא סובלת מהפרשות וכד' ואני משתמשת בעיקר כביטחון לטיפות הזעירות של הפיפי שאולי יכולות להיות(כן, גם אחרי שמנגבים, אם ניהיה כנות לרגע).

יש כמה סוגים בתחתוניות - דק ועבה וככה גם בתחבושות לווסת ככה שכל אחת יכולה להתאים לפי הצרכים שלה.

רוצה להכניס קטע עכשיו של חוויה אישית שלי עם מוצרים אקולוגים בתחום אז אם מעניין אתכן - תמשיכו לקרוא ☺
לפני שנתיים שלוש, אולי יותר החלטתי שאני מפסיקה להשתמש בתחתוניות יומיומיות, נמאס לי שמשהו שם תקוע לי בין הרגליים ולפעמים מורגש ולפעמים זז/מעצבן/מגרד ועוד(ולא, רכשתי את הסוגים המאוד איכותיים, לא קשור) והחלטתי שאני מנסה להתחבר לגוף שלי ולא לפרסומות. בהתחלה, שבוע ראשון זה היה כזה ככה ככה, היה חסר משהו אבל זהו, הגוף התרגל ומאז אני לא משתמשת בזה יותר ופשוט לא קורה שום דבר רע, להפך, רק טוב. יש לי תחתוניות ליומיום רב פעמיות שאני מאוד אוהבת גם זו שהצגתי כאן של כותנה ועוד מותג אחר וזה לימים שאני יוצאת לשעות ארוכות יחסית ובא לי להרגיש אקסטרה הגנה אבל לא מעבר. בווסת אני עדיין צורכת חד פעמי אבל עם שילוב של רב פעמי, קשה לי לעשות לגמרי את המעבר אבל אולי יגיע מתישהו.

בכללי, זו חוויה מאוד מיוחדת וכייפית, את מתחברת לעצמך, למי שאת. התחזוק מאוד קל ופשוט - לכבס במכונה, עם שאר הכביסה לא משהו מיוחד ולכל יצרן יש הוראות כביסה שונים אז תשימו לב אבל באמת לא משהו חריג. אפשר לכבס ביד שוב תשימו לב. וזהו, מאז אני אשה קצת אחרת, יותר מודעת, יותר מחוברת, פחות כימיקלית, תעשייתית וחסרת מחשבה בסיסית על הגוף שלי ובעיקר שלמה עם עצמי שזה חשוב מאוד ☺


לסיכום - מותג מיוחד ונפלא ששווה להכיר אם אתן מתעניינות בחלופות אקולוגיות בתחום. שמחה שיצא לי לנסות ולבחון בעצמי כי חשוב לתת במה למותגים כחול לבן שבאמת משקיעים את הלב והנשמה שלהם. מי שמתעניינת בגביעונית(כוס קטנה, לרוב מסיליקון רפואי שאוגרת בתוכה את הווסת ומאוד פופולארית ואהובה על ידי הרבה נשים אך כמובן שלא מתאים לכל אחת) תוכלו למצוא גם באתר של כותנה גביעוניות של אייריסקאפ ורובי קאפ ככה למי שמעדיפה לרכוש בארץ.

מחירים:
התחתונית היומיות עולה 40 שקלים והתחתון 50 שקלים וניתן לרכוש באתר וגם בנקודות מכירה מסויימות בארץ
לאתר כותנה לדף הפייסבוק

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

את הסרטון האחרון בערוץ כבר ראיתן? סקירת גוונים חדשים לליקוויד של עופרה וגם על המיתוג החדש והמעניין של המותג ⬇⬇

מזמינה אתכן לבוא ולתמוך בי וגם לעקוב אחר התכנים שלי בערוץ היוטיוב שליבאינסטגרם וגם בדף הפייסבוק
עד לפוסט הבא, חיבוקים ונשיקות יקירות שלי ♥ 💋

תגובות